Liittymislomake

Upota kotisivuille Liittymislomake ja kerää kätevästi jäsenhakemuksia. Jäseneksi pyrkijä täyttää lomakkeen kotisivuilla, josta tieto tulee suoraan Yhdistysavain-jäsenrekisteriin. Pääkäyttäjät voivat sitten hyväksyä tai hylätä hakemuksia Rekisterissä.

Tarkemmat ohjeet

Voit lisätä liittymislomakkeen kotisivuille valitsemalla Lisää sisältöä -valikosta Liittymislomake.

Lomaketta varten kannattaa tehdä erillinen sivu, jossa lomake sijaitsee pääpalstassa, jotta kentät näkyvät selkeästi ja lomakkeen täyttäminen sujuu mahdollisimman helposti. Lomakkeen yläpuolelle tai sivun vasempaan palstaan voi hyvin lisätä ohjeita hakijalle tai kertoa jäsenyyden etuista.

Liittymislomake näyttää aina ne jäsenrekisterin kentät, joita jäsenillä on oikeus itse muokata. Voit lisätä uusia kenttiä ja muokata tarvittaessa olemassa olevia kenttiä  Rekisterissä.

Salasana-kenttää ei näytetä liittymislomakkeella, sillä salasana asetetaan vasta sen jälkeen, kun hakija hyväksytään jäseneksi. Hyväksymisen jälkeen jäsen voi luoda salasanan kirjautumislomakkeella klikkaamalla "Unohditko tai haluatko luoda salasanan?" -linkkiä.

Rekisterin oletuskentät (etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero, lähiosoite, postinumero ja postitoimipaikka) näytetään aina liittymislomakkeella.

Esimerkki liittymislomakkeesta. Jäsenyyden hakijan tulee täyttää kaikki tähdellä merkityt kentät pakollisina.

Liittymislomakkeen asetukset

Liittymislomakkeen Asetukset-välilehdellä voit määritellä:

• Sähköposti-ilmoitukset
    Lisää sähköpostiosoitteet, joihin lähetetään ilmoitus uusista hakemuksista. Erottele osoitteet pilkulla.
  • Kiitosviestin (näytetään sivulla)
    Muokkaa kiitosviestiä, joka näytetään hakijalle sivulla hakemuksen lähetyksen jälkeen.
  • Kuittausviestin (lähetetään sähköpostilla)
    Kirjoita hakijalle automaattisesti lomakkeen täytön jälkeen sähköpostitse lähetettävä kuittausviesti.
  • Ryhmiin liittyminen
    Voit myös valita jäsenryhmät joihin jäseneksi hakija oletuksena liitetään.

Jäsenhakemusten käsittely

Jäsenhakemukset näkyvät Rekisterissä, jossa niitä voi hyväksyä tai hylätä. Uudesta hakemuksesta lähtee sähköpostiviesti lomakkeen muokkauksessa määritetyille vastaanottajille, jossa on linkki suoraan hakemukseen. Hakemusten käsittely vaatii kirjautumista pääkäyttäjätunnuksella.