Google Workspace järjestöille -palvelun käyttöönotto

Google Workspace järjestöille (aiemmin "G Suite") tarjoaa voittoa tavoittelemattomille järjestöille ja säätiöille tyypillisesti maksullisia Google-tuotteita ilmaiseksi sekä erityisesti järjestöille kehitettyjä erityisominaisuuksia.

Katso ohjeet G Suite järjestöille -tilin aktivoimiseksi Googlen omasta oppaasta.

Verkkotunnuksen omistajuuden vahvistaminen

Kun seuraat G Suite -palvelun ohjeita, tulee vastaan kohta jossa verkkotunnuksen omistajuus pitää vahvistaa. Tässä kerromme, miten se onnistuu silloin kun verkkotunnus on meillä (Vitec Avoine Oy) ylläpidossa:

1. Poimi G Suite -palvelusta TXT-tietue, joka alkaa yleensä näin: "google-site-verification...."
  2. Kopioi koko tietue ja lähetä se sähköpostilla meille osoitteeseen asiakaspalvelu@yhdistysavain.fi

HUOM: Muista kertoa viestissä minkä verkkotunnuksen omistajuus halutaan vahvistaa ja onko tarkoitus ottaa myös sähköposteja käyttöön, jotta tiedämme lisätä verkkotunnukselle myös MX-tietueet.

3. Kun olemme lisänneet tietueet verkkotunnukseen, kuittaamme sinulle asian sähköpostitse.
  4. G Suite -palvelu antaa sinulle ohjeet seuraavista askelista.