Keskustelupalsta

Keskustelupalsta mahdollistaa keskustelun yhdistyksen tai seuran kotisivuilla. Keskustelupalsta soveltuu moneen käyttöön, sillä sen voi lisätä julkisille sivuille tai suljetuille sivuille (esim. Jäsensivut ja Hallituksen sivut).

Näin lisäät uuden keskustelupalstan

1. Mene sivulle, johon haluat lisätä keskustelupalstan
  2. Klikkaa Lisää sisältöä ja valitse Keskustelupalsta
  3. Mikäli haluat esimoderoida kaikki viestit ennen kuin ne julkaistaan, ota käyttöön esimoderointi
  4. Tallenna
  5. Piilota työkalut yläpalkin vasemmasta reunasta nähdäksesi palstan ja osallistuaksesi keskusteluun

Keskustelupalstan esimoderointi

Sivuston ylläpitäjänä voit määritellä, voivatko sivuston selaajat tai jäsenet kirjoittaa vapaasti keskustelupalstalle vai haluatko tarkistaa jokaisen viestin ennen kuin se julkaistaan.

Esimoderointi otetaan päälle keskustelupalstan asetuksista: kun työkalut ovat näkyvillä, klikkaa keskustelupalstaa ja valitse Näytä uudet viestit vasta ylläpitäjän hyväksynnän jälkeen.

Ylläpitäjänä voit muokata kaikkia viestejä myös niiden julkaisun jälkeen Muokkaa viestiä -painikkeesta, vaikka esimoderointi ei olisikaan käytössä.

Keskustelupalstan seuraaminen

Keskustelupalstan yläpuolella näkyy valinta Seuraa tätä keskustelupalstaa. Mikäli lisäät ruksin tähän kohtaan, saat sähköposti-ilmoituksen kaikista uusista viesteistä.

Keskustelun lukitseminen

Ylläpitäjänä voit tarvittaessa lukita minkä tahansa keskusteluaiheen. Näin keskustelu säilyy keskustelupalstalla ja on luettavissa, mutta siihen ei voi lisätä enää uusia kommentteja.

Lukituksen voi milloin tahansa myös avata, jolloin keskusteluun voi jälleen osallistua.

Viestin tai keskustelun poistaminen

Voit poistaa yksittäisen viestin keskustelusta milloin tahansa. Avaa keskustelu, jossa viesti on ja valitse viestin yläpuolelta Poista viesti.

Jos haluat poistaa koko viestiketjun, valitse ylimmän viestin kohdalta Poista koko aihe.

Viestin ylle tulee tällöin Palauta viesti -painike, josta viestin (tai aiheen, jos poistit aiheen) voi palauttaa mikäli klikkasi vahingossa Poista-painiketta. Mikäli viestiä tai aihetta ei palauta, se poistuu keskustelupalstalta pysyvästi heti kun poistut keskustelusta tai lataat sivun uudelleen.

Vinkki: Lisää keskustelupalstalle otsikko viemällä tekstiosio keskustelupalstan yläpuolelle ja kirjoita siihen haluamasi otsikko.