Lisää somen jakopainikkeet ShareThis-palvelun avulla

Sosiaalisen median jakopainikkeet voi lisätä sivustolle esimerkiksi ilmaisen ShareThis-palvelun avulla. Palvelun käyttö vaatii koodin lisäämistä koodieditoriin, joten tätä palvelua voi hyödyntää vain Yhdistysavaimen Plus- ja Premium-versioissa.

ShareThis-palvelun käyttöönotto

1. Varmista, että käytössäsi on Yhdistysavaimen Plus- tai Premium-versio. Tämä selviää kotisivujen Työpöydän Tilaustiedot-välilehdeltä.
  2. Mene osoitteeseen https://sharethis.com/
  3. Klikkaa "Start with share buttons"
  4. Valitse jakopainikkeiden tyyppi
  5. Klikkaa "Customize your share buttons"
  6. Valitse haluamasi sosiaalisen median kanavat ja painikkeiden muotoilut.
  7. Klikkaa "Next"
  8. Valitse "HTML" > Next
  9. Syötä sähköpostiosoite ja salasana, jotta saat käyttäjätilin ShareThis-palveluun ja klikkaa sitten "Get the Code".
  10. Kopioi kohdassa 1. oleva koodi Yhdistysavain-sivustollesi Koodieditoriin. (Koodieditorin löydät vasemman valikosta.)
  11. Kopioi kohdassa 2. oleva koodi HTML-osioon kaikille niille sivuille, joihin haluat lisätä jakopainikkeet.

Piilota sitten työkalut tai siirry sivuston esikatselu-näkymään, niin näet painikkeet!

Voit myöhemmin kirjautua ShareThis-palveluun ja muokata jakopainikkeiden ulkonäköä tai esim. lisätä uuden somekanavan - muutokset päivittyvät sivustolle automaattisesti.