Uudempaan kotisivutyökaluun siirtyminen

Kopiointityökalulla voit kopioida sivuja ja uutisia vanhalta Yhdistysavain-sivustoltasi uuteen kotisivutyökaluun. Kopiointityökalu on käytettävissä Start-versiosta alkaen.

Työkalulla voi kopioida lähes kaikkia niitä sisältötyyppejä, joita uudesta kotisivutyökalusta löytyy. Lomakkeita ei kuitenkaan voi kopioida tämän työkalun avulla ja vanhalla sivustolla olevien sivujen kieliversio-valinnat eivät kopioidu uudelle sivustolle.

HUOM: alla tarkemmat sivuston uudistamista koskevat ohjeet.

Löydät uudemman kotisivutyökalun sivustoltasi kohdasta Kotisivut -> Hallinta -> Uusi kotisivutyökalu.

Voit kokeilla sitä vapaasti luopumatta Classic-työkalulla tekemästäsi sivustosta. Jos haluat ottaa uudemman työkalun käyttöön, voit ensin kaikessa rauhassa rakentaa sivuston valmiiksi ennen sen julkaisua aiemman sivustosi tilalle.

Uuteen työkaluun siirtyminen on maksutonta, eikä tällä ole vaikutusta Yhdistysavaimesta maksamaasi kuukausimaksuun. Myös Free-version käyttäjät voivat siirtyä uuteen kotisivutyökaluun, mutta tällöin alempana kuvattu mahdollisuus kopioida sisältöä koneellisesti ei ole käytettävissä.

Sivujen kopioiminen

Sisältöjen kopiointi tapahtuu sivuhaarakohtaisesti. Jos siis haluat kopioida esimerkiksi sivun /yhteystiedot/ vanhalta sivustolta uudelle, on kyseisen sivuhaaran /yhteystiedot/ oltava uudella sivustolla täysin tyhjä. Tämä merkitsee, että myös mahdolliset otsikon sisältävät tekstiosiot kaiken muun sisällön ohella on poistettava kyseisestä sivuhaarasta ennen kopiointia.

1. Mene uuden kotisivutyökalun Sivuston rakenne -näkymään
  2. Klikkaa Kopioi sisältöä vanhalta sivustoltasi
  3. Valitse Kopioi sivuja
  4. Valitse sivut, jotka haluat kopioida
  5. Klikkaa Jatka > Kopioi (x) sivua
  6. Näet kopioidut sivut Sivuston rakenne -näkymässä

Usein kysyttyä: Miten voin kopioida etusivun?

Etusivua ei valitettavasti voi kopioida siirtotyökalulla uuteen kotisivutyökaluun, vaan se on tehtävä käsin.

Kopiointityökalun sijainti valikossa.

Tapahtumien kopioiminen

Huom! Toistuvia tapahtumia ei toistaiseksi voida kopioida tämän työkalun avulla.

1. Vanhan sivuston etusivulla olevat tapahtumat voi kopioida työkalun avulla. Siirrä siis muilla sivuilla olevat tapahtumakalenterit ensin vanhan sivuston etusivulle.
    (Katso ohje osion siirtämiseen vanhalla sivustolla.)
  2. Mene uuden kotisivutyökalun Sivuston rakenne -näkymään
  3. Klikkaa Kopioi sisältöä vanhalta sivustoltasi
  4. Valitse Kopioi tapahtumia
  5. Valitse tapahtumakalenterit, jotka haluat kopoida
  6. Klikkaa Kopioi (x) tapahtumaa
  7. Löydät kopioidut tapahtumat Etusivun alta Tapahtumat-sivulta

Uutisten kopioiminen

1. Tällä hetkellä vain etusivulla olevat uutiset voi kopioida työkalun avulla. Siirrä siis muilla sivuilla olevat uutispalstat ensin vanhan sivuston etusivulle.
    (Katso ohje osion siirtämiseen vanhalla sivustolla.)

2. Mene uuden kotisivutyökalun Sivuston rakenne -näkymään
  3. Klikkaa Kopioi sisältöä vanhalta sivustoltasi
  4. Valitse Kopioi uutisia
  5. Valitse uutispalstat, jotka haluat kopioida
  6. Klikkaa Kopioi (x) uutista
  7. Löydät kopioidut uutiset Uutiset -sivulta

Sisällöt, joita ei ole mahdollista kopioida kopiointityökalulla

Uudessa työkalussa ei ole jäsensivuilta tuttua ilmoittautumisosiota, joten ilmoittautumisia ei ole mahdollista kopioida uudempaan kotisivutyökaluun. Uudessa työkalussa voit kerätä ilmoittautumiset  lomakkeella, sillä lomakkeessa on mahdollisuus rajoittaa vastausten määrää.

Huomaathan, että Classic-työkalulla rakennettuja lomakkeita ei voi kopioida kopiointityökalulla, vaan lomakkeet on rakennettava uudelle sivustolle alusta saakka.

Uudemmassa kotisivutyökalussa ei ole Classic-työkalusta tuttua banneriosiota. Voit kuitenkin käyttää tavallista kuvaa linkkinä.

Muuta tärkeää huomioitavaa

Tiedosto-osiot ja tiedostot siirtyvät normaalisti vanhalta sivustoltasi uudelle, kun käytät kopiointityökalua. Huomaa kuitenkin, että tiedostoon johtava suora osoite vaihtuu kopioinnin yhteydessä. Jos olet tehnyt tekstiosioon linkin, joka vie tiedostoon sivustollasi, ei tämä linkki tiedosto-osioon uuteen työkaluun kopioinnin jälkeen toimi, vaan linkit on tehtävä uudestaan.

Yhdistysavaimen uudemmassa kotisivutyökalussa ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta tehdä uudelleenohjauksia sivulta toiselle.

Uudella työkalulla rakennetun sivuston julkaisu ja vanhan sivuston katselu

Voit ottaa käyttöön uudella työkalulla rakentamasi sivuston valitsemalla joko Kotisivut- tai Työpöytä-näkymässä ”Ota uudet kotisivut käyttöön” sivuston oikeasta ylänurkasta.

Sivustosi ei näy julkisesti selaajille, ellei uuden sivustosi etusivua ole asetettu julkisesti näkyväksi. Mikäli Classic-työkalulla rakennettu sivustosi on jo julkinen ja olet valmis julkaisemaan uudet kotisivusi, sinun tarvitsee ainoastaan painaa Ota uudet kotisivut käyttöön -painiketta.

Kun olet julkaissut sivuston, on vanhalla työkalulla rakennettu sivusto vielä kuuden kuukauden ajan käytettävissäsi, minkä jälkeen se poistetaan. Tämän kuuden kuukauden siirtymävaiheen ajan pääset sinne klikkaamalla sivun yläreunasta löytyvän Työpöytä-näkymän oikeasta ylänurkasta ”Selaa vanhoja kotisivuja”, jos sinun tarvitsee vielä noutaa jotakin sisältöä vanhalta sivustoltasi.