Uutislista

Uutislistaa voit käyttää yhdistyksen uutisten ja muiden ajankohtaisten asioiden kertomiseen. Uutislistan voi lisätä:

Julkisilla sivuilla ja jokaisella ali- ja ryhmäsivustolla on aina omat uutisensa. Näin esimerkiksi vain jäsenille tarkoitettuja uutisia voi jakaa Jäsensivuilla tai joukkuekohtaisia uutisia joukkueen omalla ali- tai ryhmäsivustolla.

Näin lisäät uutislistan ja ensimmäisen uutisen:

• Mene etusivulle (tai esim. alisivuston etusivulle) ja valitse Lisää sisältöä
  • Lisää Uutislista ja tallenna sivu
  • Klikkaa Uutislistaa ja valitse Lisää uutinen
  • Nimeä uutinen ja lisää uutiseen haluamaasi sisältöä
  • Tallenna sivu.
  • Klikkaa sivun oikeasta alakulmasta asetukset-kuvaketta ja aseta uutinen näkyville, niin se ilmestyy etusivulla olevaan uutislistaan.
    • Vaihtoehtoisesti voit ajastaa julkaisun kohdasta Näkyvyyden ajastus.
  • Uutislistaa klikkaamalla ja valitsemalla Lisää uutinen voit lisätä uusia uutisia.
Huom! Parhaaseen lopputulokseen pääset käyttämällä kaikissa uutisissa vaakamallisia ja keskenään samankokoisia kuvia.

Uutisen muokkaus

Olemassa olevaa uutista voit muokata klikkaamalla Uutislistaa ja sitten haluamaasi uutista. Uutisia voit muokata myös Uutiset-sivun kautta.

Uutisen poistaminen tai piilottaminen onnistuu klikkaamalla uutista ja sitten oikeasta alakulmasta Uutisen asetukset.

Uutisen kuvaus

Uutisen asetuksissa voit myös määritellä uutisen kuvauksen. Kuvaus näytetään uutislista -osiossa ja kun jaat uutisen esim. Facebookissa tai Twitterissä. Jos kuvaus on tyhjä, näytetään uutisen tekstistä ensimmäiset noin 200 merkkiä.

Uutisen ajastaminen

Voit ajastaa uutisen julkaisun haluamallesi päivälle ja kellonajalle (tasatunnein). Uutisen voi myös ajastaa menemään piilotetuksi tai arkistoiduksi tiettynä ajankohtana.

Ajastaminen onnistuu uutisen asetuksista. Lisää vain ruksi kohtaan Näkyvyyden ajastus ja pääset lisäämään ajastuksen.

Uutislistan asetukset

Etusivulla tai sivuhaaran etusivulla olevan uutislistan Asetukset-välilehdeltä voit määritellä, kuinka monta uutista listalla näytetään kerralla. Jos uutisia on enemmän, ilmestyy listan alaosaan "Lisää uutisia"-linkki. Asetuksista voit myös valita haluamasi asettelumallin uutislistalle.

Uutiset-sivu

Sivuston rakenne-kohdasta löydät sivun nimeltä Uutiset. Klikkaa sivun nimen vierestä asetukset-kuvaketta ja aseta sivu näkyville, jos haluat että Uutiset-sivu näkyy sivuston päävalikossa. Voit myös siirtää sivun sijaintia.

RSS-syöte

Etusivulla (tai sivuhaaran etusivulla) olevan Uutislistan asetuksista voit määritellä näytetäänkö Uutislistalla RSS-syöte, jonka avulla sivustonne uutisia voidaan näyttää toisella sivulla tai sivustolla hyödyntäen RSS-syötelukijaa.

RSS-syöte voidaan näyttää vain jos Uutiset-sivu on julkisesti näkyvillä.