Uuden kotisivutyökalun käyttöönotto

1. Kirjaudu nykyiselle Yhdistysavain-sivustolle (pääkäyttäjätunnuksilla)

Pääkäyttäjä voi ottaa uuden kotisivutyökaun käyttöön suoraan nykyisen sivuston Kotisivujen Hallinta -näkymästä. Vanha sivustonne pysyy koko ajan normaalisti käytettävissä.

Jos teillä ei vielä ole Yhdistysavain-sivustoa lainkaan, mene osoitteeseen yhdistysavain.fi/aloita ja ota palvelu käyttöön täyttämällä Aloita-lomake. Käyttöönotto on ilmaista ja sitoumuksetonta.

2. Valitse ulkoasupohja sivustollesi

Siirry uuden kotisivutyökalun puolelle Kotisivujen Hallinta-näkymästä "Lue lisää" > "Siirry Yhdistysavaimen uuteen kotisivutyökaluun". Valitse ulkoasuteema, jolla lähdet liikkeelle. Teemaa pääset myöhemmin muokkaamaan myös itse: voit esimerkiksi vaihtaa taustakuvan.

3. Muokkaa esimerkkisisältöä

Muokkaa esimerkkisisältö vastaamaan yhdistyksenne tai seuranne tietoja ja lisää tarvittaessa uutta sisältöä. Tarpeettomaksi jääneen esimerkkisisällön voit poistaa. Tarkemmat ohjeet.

4. Ota oma verkkotunnus käyttöön

Start-, Plus- tai Premium-versiota käyttäessäsi voit käyttää joko olemassa olevaa verkkotunnusta tai hankkia uuden tunnuksen. Ilmaisversiossa (Free) voit käyttää jotakin Yhdistysavaimen tarjoamista ilmaisista verkkotunnuspäätteistä.

5. Lisää uusia pääkäyttäjiä

Uusia pääkäyttäjiä voit lisätä jäsenrekisterin Jäsenet-näkymässä. Sivustolla kannattaa olla vähintään kaksi pääkäyttäjää, jotta sivuston ylläpitoon ei tule katkoksia toisen ollessa tavoittamattomissa.

Vanha sivusto on julkaisun jälkeen pääkäyttäjien käytettävissä vielä kuuden kuukauden ajan, jonka jälkeen se poistetaan. Yhdistysavaimen muut osat (esim. jäsenrekisteri) pysyvät täysin ennallaan.